differences entre millésimes ?
4 participants
Page 1 sur 1
differences entre millésimes ?
bonjour
alors voila comme je suis a la recherche d'une C5 , je cherche les différences entre les différents MY mais pour le moment je n'ai pas trouvé bcp de chose hormis les coloris. et le fait que la C5 est une voiture très bien conçue, elle a eu peu de modification.
j'ai retenu qu'il y a des versions de "base" et des "luxe" avec le HUD en particulier mais quoi de plus ???
merci par avance
alors voila comme je suis a la recherche d'une C5 , je cherche les différences entre les différents MY mais pour le moment je n'ai pas trouvé bcp de chose hormis les coloris. et le fait que la C5 est une voiture très bien conçue, elle a eu peu de modification.
j'ai retenu qu'il y a des versions de "base" et des "luxe" avec le HUD en particulier mais quoi de plus ???
merci par avance
philip76- Turbocharged
- Nombre de messages : 2730
Age : 59
Localisation : seine maritime
Modele Vette : 50TH black
Date d'inscription : 28/07/2014
Re: differences entre millésimes ?
philip76 a écrit:bonjour
alors voila comme je suis a la recherche d'une C5 , je cherche les différences entre les différents MY mais pour le moment je n'ai pas trouvé bcp de chose hormis les coloris. et le fait que la C5 est une voiture très bien conçue, elle a eu peu de modification.
j'ai retenu qu'il y a des versions de "base" et des "luxe" avec le HUD en particulier mais quoi de plus ???
merci par avance
les phase II a partir de 2001 on quelque CV en plus collecteur admission different, les jantes sont pas les memes...et apres je vois pas ^^
yellowvette84- LT1
- Nombre de messages : 307
Age : 38
Localisation : 76 rouen !
Modele Vette : 84 crossfire/2002 C5/2001 C5
Date d'inscription : 21/09/2007
Re: differences entre millésimes ?
Oui mais mis a part cela...tres peu d evolution semble t il
Celan est pascourant aux usa ou chaque année amene sont lot de modifs sur les autres productions
Celan est pascourant aux usa ou chaque année amene sont lot de modifs sur les autres productions
philip76- Turbocharged
- Nombre de messages : 2730
Age : 59
Localisation : seine maritime
Modele Vette : 50TH black
Date d'inscription : 28/07/2014
Re: differences entre millésimes ?
il y a 4 modeles de C5
la C5 coupé, le CAB, la Z06 et la FRC
la Z06 et la FRC sont plus rares avec un toit fixe + rigide (adieu les cheveux aux vent)
la FRC est le modele "light" de chez corvette C5 (moteur LS1, pas de HUD, pas beaucoup d'options)
la Z06 est le modele un plus plus sport avec son moteur LS6 qui développe plus de ch que le LS1 de la corvette
Ensuite dans la gamme plus répandue des C5 coupé /cab, il y a eu une évolution de la puissance des moteurs en 2002 (qq ch de plus)
il y a beaucoup moins d'évolutions dans la 5eme génération que dans la 6eme génération
la C5 coupé, le CAB, la Z06 et la FRC
la Z06 et la FRC sont plus rares avec un toit fixe + rigide (adieu les cheveux aux vent)
la FRC est le modele "light" de chez corvette C5 (moteur LS1, pas de HUD, pas beaucoup d'options)
la Z06 est le modele un plus plus sport avec son moteur LS6 qui développe plus de ch que le LS1 de la corvette
Ensuite dans la gamme plus répandue des C5 coupé /cab, il y a eu une évolution de la puissance des moteurs en 2002 (qq ch de plus)
il y a beaucoup moins d'évolutions dans la 5eme génération que dans la 6eme génération
PMO- Coup de Cœur C.P.
- Nombre de messages : 12555
Age : 115
Modele Vette : 2001 Z06
Date d'inscription : 20/08/2004
Re: differences entre millésimes ?
Effectivement , pour 1997 et 1998 le hud n'était pas encore disponible . En 1999 ,il est en option puis en 2001 de série sauf sur certains modèle spécifique ... Il y a quelques rares 2004 sans hud.
Friendship 7- Turbocharged
- Nombre de messages : 6469
Age : 41
Localisation : Cocoa Beach
Modele Vette : !?? ....1996 CE LT4 ... 1999 Pilot Vehicle .
Date d'inscription : 06/03/2010
Re: differences entre millésimes ?
Il me semble aussi qu'avant 1999, le volant n est pas télescopique . Allumage automatique des feux ..aussi ! Pour 1997 pas d ESP juste un ASR. A partir de 2001.. La corvette revoit un esp de 2ème génération.
Friendship 7- Turbocharged
- Nombre de messages : 6469
Age : 41
Localisation : Cocoa Beach
Modele Vette : !?? ....1996 CE LT4 ... 1999 Pilot Vehicle .
Date d'inscription : 06/03/2010
Re: differences entre millésimes ?
Merci cela confirme ce que j ai lu
Bref une belle 2001 jaune coupé sera parfaite....a suivre, j,ai un an pour trouver:-)
Bref une belle 2001 jaune coupé sera parfaite....a suivre, j,ai un an pour trouver:-)
philip76- Turbocharged
- Nombre de messages : 2730
Age : 59
Localisation : seine maritime
Modele Vette : 50TH black
Date d'inscription : 28/07/2014
Re: differences entre millésimes ?
elles sont toutes parfaites
PMO- Coup de Cœur C.P.
- Nombre de messages : 12555
Age : 115
Modele Vette : 2001 Z06
Date d'inscription : 20/08/2004
Friendship 7- Turbocharged
- Nombre de messages : 6469
Age : 41
Localisation : Cocoa Beach
Modele Vette : !?? ....1996 CE LT4 ... 1999 Pilot Vehicle .
Date d'inscription : 06/03/2010
Re: differences entre millésimes ?
oui pas d'evolution donc modele parfait.
juste pour la couleur il faudra un post 2000
juste pour la couleur il faudra un post 2000
philip76- Turbocharged
- Nombre de messages : 2730
Age : 59
Localisation : seine maritime
Modele Vette : 50TH black
Date d'inscription : 28/07/2014
Re: differences entre millésimes ?
1997
• Completely new, redesigned Corvette. Base (FE1) and Z51 (FE3) suspension packages.
• All Z51 cars include: Power Steering Cooler
• 97-00 C5 LS1's produce 345 HP @ 5600 RPM and 350 Ft Lbs of torque @ 4400 RPM.
1998
• Convertible becomes available
• Active Handling becomes available late in year
1999
• 26# injectors substituted for 28#
• Fuel pump revised to reduce noise
• FRC "Fixed Roof Coupe" aka the hardtop, becomes available. All FRC's are MN6 (6-speed) cars with the Z51 suspension package, and are about 60lbs lighter than coupes.
• HUD introduced.
• Only one line in driver's side fuel rail cover (no fuel return line)
• Power telescoping wheel becomes an option
• Steering hardware changed to combat wandering
• Door sill trim plates added
2000
• Millennium Yellow available
• "Thin Spoke" versus "wagon wheel" design wheels become standard.
• Pup cats added to all models for LEV emissions requirements (5hp loss relative to 97-99)
• Steel swaybar endlinks instead of plastic on Z51 equipped cars
• Z51 swaybar diameters grow (25.4/21.7 to 28.6/21.7 to 28.6/23.6 (note: new rear same as Z06)
• No keyhole on passenger side door handle
• Passenger airbag 'off' switch added to console (light by TC/AH button) – mid-model year change.
2001
• Return to 28# injectors for all models.
• Second Generation Active Handling
• Nassau Blue discontinued
• Alternator 'clutch' pulley added on A4 cars
• New soundproofing + foam in all cars
• Smaller key fob
• Electrochromic dimming rearview and driver's mirrors
• Lighter AGM battery
• Thickness + Material in Convertible change
• Chrome exhaust tips for coupe + convertible
• 85MM MAF with integral temp sensor (versus 74mm with separate plug for IAT)
• LS1 cam profile changed to: .500/0.500, 198/208 on 115.5LSA (From: 0.472/0.479, 202/210 on 117)
• All Corvettes now have the LS6 intake manifold
• All Corvettes now have the LS6 engine block (windage passages in block), which includes a beefier oil pump.
• LS1 changes result in new output of 350 HP @ 5200 RPM and 375 Ft Lbs of torque @ 4400 RPM (MN6)
• Hardtop/FRC discontinued
• Stronger synchros in all transmissions
• Exhaust manifolds revised (5hp regained) - thin wall cast replacing SS manifolds
• Metal valve stem caps (late year)
• Torque Tube changed from metal-matrix composite to aluminum alloy 6061, increased in diameter from 55 to 63 mm.
• Driveshaft couplings have also been upgraded on manual-equipped models for additional strength and durability
• Introduction of the Z06, which has as differences:
• Hardtop body style
• Rear brake ducting
• Screened inlets on front fascia, without foglights
• F1 Supercar tires 265-17 front, 295-18 rear, on 17x9.5 and 18x10.5 (one inch wider, respectively
• New LS6 top-end with new style head design (10.5:1 compression, 64cc chamber), LS6 cam (0.525/0.525, 204/211 on 116) - 385hp
• M12 transmission with shorter gearing (1-2-3 analagous to MN6 with 3.90 rear differential
• Titanium exhaust system
• Lightweight windshield
• New, stronger clutch with redesigned master + slave cylinder
• Stronger rear differential (shotpeened ring gear)
• Red brake calipers (otherwise identical)
• Transmission overtemp warning light on DIC
• 6500 redline gauges with special checkering + Z06 font
• Redesigned PCV system to help combat oil burning
• Red LS6 Fuel Rail Covers (FRC's)
• FE4 Z06 suspension - uprated springs, bars (30mm/23.6mm), shocks (note front spring and rear bar same as Z51)
2002
• Z06 Changes:
• Z06 LS6 cam changed to: 0.551/0.547, 204/218 on 117.5
• Less restrictive intake airbox lid
• Descreened MAF
• Removal of pup-cats (total with changes = 405hp)
• Z06 shocks revised with less rebound for better launching
• Z06 brake pads revised for better stopping (generate more dust)
• Lighter, sodium filled valves w/ stronger valve springs
• Higher tension rings installed to prevent oil burning problems
• Slight piston redesign *
• Clutch strength upgraded.
• HUD available on Z06 (not avail '01 model year)
• Wheel supplier changed to Speedline, moved from forged to cast. Weight nearly identical
• Electron Blue color offered
• Steel endlinks changed to aluminum
2003
• Late model-year new fuel system design from C6's
2004
• Z06 shocks further refined. Accompanying upper front control arm bushing, and rear swaybar bushing changes.
• Completely new, redesigned Corvette. Base (FE1) and Z51 (FE3) suspension packages.
• All Z51 cars include: Power Steering Cooler
• 97-00 C5 LS1's produce 345 HP @ 5600 RPM and 350 Ft Lbs of torque @ 4400 RPM.
1998
• Convertible becomes available
• Active Handling becomes available late in year
1999
• 26# injectors substituted for 28#
• Fuel pump revised to reduce noise
• FRC "Fixed Roof Coupe" aka the hardtop, becomes available. All FRC's are MN6 (6-speed) cars with the Z51 suspension package, and are about 60lbs lighter than coupes.
• HUD introduced.
• Only one line in driver's side fuel rail cover (no fuel return line)
• Power telescoping wheel becomes an option
• Steering hardware changed to combat wandering
• Door sill trim plates added
2000
• Millennium Yellow available
• "Thin Spoke" versus "wagon wheel" design wheels become standard.
• Pup cats added to all models for LEV emissions requirements (5hp loss relative to 97-99)
• Steel swaybar endlinks instead of plastic on Z51 equipped cars
• Z51 swaybar diameters grow (25.4/21.7 to 28.6/21.7 to 28.6/23.6 (note: new rear same as Z06)
• No keyhole on passenger side door handle
• Passenger airbag 'off' switch added to console (light by TC/AH button) – mid-model year change.
2001
• Return to 28# injectors for all models.
• Second Generation Active Handling
• Nassau Blue discontinued
• Alternator 'clutch' pulley added on A4 cars
• New soundproofing + foam in all cars
• Smaller key fob
• Electrochromic dimming rearview and driver's mirrors
• Lighter AGM battery
• Thickness + Material in Convertible change
• Chrome exhaust tips for coupe + convertible
• 85MM MAF with integral temp sensor (versus 74mm with separate plug for IAT)
• LS1 cam profile changed to: .500/0.500, 198/208 on 115.5LSA (From: 0.472/0.479, 202/210 on 117)
• All Corvettes now have the LS6 intake manifold
• All Corvettes now have the LS6 engine block (windage passages in block), which includes a beefier oil pump.
• LS1 changes result in new output of 350 HP @ 5200 RPM and 375 Ft Lbs of torque @ 4400 RPM (MN6)
• Hardtop/FRC discontinued
• Stronger synchros in all transmissions
• Exhaust manifolds revised (5hp regained) - thin wall cast replacing SS manifolds
• Metal valve stem caps (late year)
• Torque Tube changed from metal-matrix composite to aluminum alloy 6061, increased in diameter from 55 to 63 mm.
• Driveshaft couplings have also been upgraded on manual-equipped models for additional strength and durability
• Introduction of the Z06, which has as differences:
• Hardtop body style
• Rear brake ducting
• Screened inlets on front fascia, without foglights
• F1 Supercar tires 265-17 front, 295-18 rear, on 17x9.5 and 18x10.5 (one inch wider, respectively
• New LS6 top-end with new style head design (10.5:1 compression, 64cc chamber), LS6 cam (0.525/0.525, 204/211 on 116) - 385hp
• M12 transmission with shorter gearing (1-2-3 analagous to MN6 with 3.90 rear differential
• Titanium exhaust system
• Lightweight windshield
• New, stronger clutch with redesigned master + slave cylinder
• Stronger rear differential (shotpeened ring gear)
• Red brake calipers (otherwise identical)
• Transmission overtemp warning light on DIC
• 6500 redline gauges with special checkering + Z06 font
• Redesigned PCV system to help combat oil burning
• Red LS6 Fuel Rail Covers (FRC's)
• FE4 Z06 suspension - uprated springs, bars (30mm/23.6mm), shocks (note front spring and rear bar same as Z51)
2002
• Z06 Changes:
• Z06 LS6 cam changed to: 0.551/0.547, 204/218 on 117.5
• Less restrictive intake airbox lid
• Descreened MAF
• Removal of pup-cats (total with changes = 405hp)
• Z06 shocks revised with less rebound for better launching
• Z06 brake pads revised for better stopping (generate more dust)
• Lighter, sodium filled valves w/ stronger valve springs
• Higher tension rings installed to prevent oil burning problems
• Slight piston redesign *
• Clutch strength upgraded.
• HUD available on Z06 (not avail '01 model year)
• Wheel supplier changed to Speedline, moved from forged to cast. Weight nearly identical
• Electron Blue color offered
• Steel endlinks changed to aluminum
2003
• Late model-year new fuel system design from C6's
2004
• Z06 shocks further refined. Accompanying upper front control arm bushing, and rear swaybar bushing changes.
philip76- Turbocharged
- Nombre de messages : 2730
Age : 59
Localisation : seine maritime
Modele Vette : 50TH black
Date d'inscription : 28/07/2014
Re: differences entre millésimes ?
bon alors j'ai encore besoin de votre aide!
sur les véhicules Europe d'origine quels équipements sont d'origines alors qu'ils sont en options aux US ?
pour les 99 , 2000 et 2001 ?
sur les véhicules Europe d'origine quels équipements sont d'origines alors qu'ils sont en options aux US ?
pour les 99 , 2000 et 2001 ?
philip76- Turbocharged
- Nombre de messages : 2730
Age : 59
Localisation : seine maritime
Modele Vette : 50TH black
Date d'inscription : 28/07/2014
Sujets similaires
» Questions de fiabilité en fonction des millésimes
» Comparaison entre un V8 de la Z06 et un V10 BMW
» différençe entre un l82 et un l81
» Differences entre C7 US et EU ?
» Différences entre une LT1 92 et 95 ?
» Comparaison entre un V8 de la Z06 et un V10 BMW
» différençe entre un l82 et un l81
» Differences entre C7 US et EU ?
» Différences entre une LT1 92 et 95 ?
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum